dinsdag, oktober 09, 2007

Weer even Ryanair!

Na het interview half juli is er alweer een hele hoop gebeurd. Ben natuurlijk op vakantie geweest (2 weekjes Spanje). Voorderest druk gediscussieerd met Ryanair. Moest namelijk heel veel in orde gemaakt worden. Waaronder een aantal referenties, voordat ik mijn contract zou krijgen.

Nu zijn we al heel wat weken, zeg maar maanden verder en ik ben ondertussen weer een weekje in East-Midlands geweest. Dit voor een introductie van Ryanair. We kregen een hele hoop informatie over het reilen en zeilen van Ryanair. Hoe werkt hun organisatie nou en wie staat er overal bovenaan. Daarnaast kregen we een uniform aangemeten wat op het moment als het goed is gemaakt wordt! Voorderest hebben we deze week 2 testjes moeten maken over Dangerous Goods en over Security. Allebei inkoppertjes, dus ging allemaal prima. Vergeet ik bijna te zeggen dat we ook nog een soort van zwemoefening hebben moeten doen. Dit was toch wel het zwaarst van de hele intro week (niet hoor;)). We moesten namelijk 2 baantjes trekken (met t-shirt), daarna nog een keer 2 baantjes maar dan met zwemvest. Plus we moesten iemand "redden", oftewel iemand slepen met zwemvest aan. Aangezien ik jaren heb gesnorkeld en ook een boel diploma's daarin heb was het voor mij (en ook niet voor andere overigens) geen groot probleem.





Nu heb ik even een weekje vrij voordat ik de Type-Rating op de 737-800 begin. Deze Type-Rating doe ik in Hoofddorp. De 737-800 is het enige vliegtuig waar Ryanair mee vliegt, maar wel een van de modernste vliegtuigen die er nu rondvliegen. Zodra ik begin zal ik tussendoor of misschien daarna (heb mijn examen op 6 december) weer wat laten weten hoe het ervoor staat!

1 opmerking:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.