zaterdag, januari 26, 2008

Vliegen!


Nou, na weer een hele tijd dacht ik van ik ga men blog maar weer eens updaten. Ook omdat verschillende mensen er om hadden gevraagd. Om nou elke keer hetzelfde verhaal te vertellen, word je op een gegeven moment natuurlijk ook moe van.
Om even samentevatten wat er in de laatste maanden gebeurd is:
Ik heb mijn typerating natuurlijk afgesloten. Dit ging allemaal vrij vlot. In totaal heb ik er zo'n 2 maandjes over gedaan en om eerlijk te zijn was het een hele leuk ervaring! Vliegen in een Full Flight simulator is bijna net zo realistisch als in het echt. Ook met de beeldschermen die bijna 180 graden om je heen staan lijkt het zeer realistisch.
Dit alles is natuurlijk weer niks bij het volgende. Namelijk mijn Base-Check zoals ze dat noemen. Dat is eigenlijk de afsluiting van je typerating. Om volledig gecertificeerd te zijn op de 737-800 moet je ook nog een uurtje in het echte vliegtuig vliegen. Dit heb ik dan op 16 januari gedaan. Het idee hiervan is dat je 6 circuitjes maakt. Dit was natuurlijk super. Om eindelijk die gashendels eens naar voren te duwen en echt het echte gevoel mee te maken. Het is alleen zo dat als je in de cockpit zit je geen idee heb dat je zo'n groot vliegtuig aan het besturen bent!

Als laatste ben ik nu begonnen aan mijn lijntraining. Wat gewoon echt vliegen is. Ik vlieg nu gewoon met passagiers naar allerlei bestemmingen. Voorlopig kan ik er nog geen genoeg van krijgen. Het is allemaal natuurlijk nog nieuw en wennen, maar het bevalt zeker! Ik zal nog even snel wat foto's erbij zetten. Op het moment heb ik nog niet veel ervaringen te vertellen maar dat komt allemaal wel!


1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Peter,

ik zit nu op de NLS in A.I. 0709. Eind april ga ik naar Evora en ben alvast een beetje opzoek naar een huisje.

Nou had ik wat vragen over het appartement waar jij had gezeten, Monte da Serralheira. Zou je contact met mij kunnen en willen opnemen via meinardi@casema.nl?

Met vriendelijke groet, Hemmo Meinardi