woensdag, augustus 23, 2006

updatetje

Zoals jullie zien zijn er weer heel wat foto's ge-upload! Ik heb nu heel erg veel vrij, want ik zit met een ooronsteking aan beide oren. Wat stom dat je daar niet mee mag vliegen! Maargoed ik ben dus "grounded" tot donderdag. Heb dus 2 dagen niet gevlogen. Het valt wel te overzien hoor, maar het is jammer want het plan was dat ik maandag solo zou gaan (wil dus zeggen dat je alleen vliegt zonder instructeur). Alleen het probleem was dat er maandag teveel "crosswind" stond. Even voor de mensen die dat niet snappen: Normaal stijgt en land een vliegtuig tegen de wind in. Dat wordt dan headwind genoemd. Crosswind is dan dus wind van de zijkant. Stel nou dat die wind te hard is, dan wordt het heel moeilijk om te landen. Maandag, toen ik dus solo gepland stond, waaide het dus 12 knopen (ongeveer 20 km/h) uit het oosten. Aangezien de baan noord-zuid ligt was er dus 12 knopen crosswind. En met die wind mocht ik niet solo.
Die middag was ik naar de dokter geweest en die had me verteld dat ik dus in beide oren een ooronsteking had en dat ik zeker 2 dagen niet mocht vliegen! Ik zit me nu dus al 2 dagen te vervelen! Daarom even dit berichtje.
Voorderest heb ik niet veel te melden. T weer is hier prima. Het is heel goed uit te houden in het zonnetje;). Dat zullen jullie in Nederland wel missen!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Peter, een berichtje van een "vreemde eend in de bijt": Wim Smits. Leuk om je belevenissen in Evora te lezen. Niet alleen omdat we vaker in de Alentejo zijn geweest en dus ook in Evora en Monsaraz (tip: hele lekkere rode wijn uit Renguengos de Monsaraz!), maar vooral vanwege je vliegopleiding. Hopelijk mag je gauw de lucht in voor je solo! Veel succes in Portugal!

Peter mulder zei

Hej wim. Bedankt voor je berichtje! Ik zit net even de kijken maar ik iets vergeten. Ik ben namelijk ook in Monsaraz geweest. Of noujah in Reguengos de Monsaraz EN Monsaraz. Monsaraz is het dorpje wat op die berg ligt als ik het goed heb. Daar zal ik ook nog even wat foto's van uploaden. Die wijn, jah die hebben we allang gedronken. Vinho Tinto Reguengos de Monsaraz:). Is een lekkere wijn!

Anoniem zei

Hé Peter, vanaf vandaag kan ik je belevenissen ook volgen. Ik ben zwaar onder de indruk van het feit dat je al in je eentje over Portugal bent gevlogen. Ik hoop dat je blijft schrijven want ik ben nu al benieuwd naar een nieuwe aflevering ! Groeten, Gerrit Jan (Mulder)