maandag, maart 12, 2007

BBQ + Seneca!!!

Op vrijdag 9 maart (dag dat ik CPL gehaald had) was het zo'n mooi weer dat we besloten te bbq'en. Er valt niet veel bij te vertellen dus ik zal gewoon wat foto's erop zetten.
Met flits is het niet goed te zien dat de bbq al brandt maar dat is wel degelijk zo.















Zonder flits zie je het wat beter. Alhoewel branden. Het is meer gloeien. Zoals het hoort;)!































Tafel ondertussen ook maar gelijk gedekt. Iedereen, op een na, was er. We waren dus met zen 11'en! Druk maar zeker gezellig!





























En dan kan het vlees erop. We hadden o.a. worstjes, hamburgers, spiezen en lapjes vlees (geen idee welk!).















Foto van de "nieuwere" jongens. V.l.n.r Bram, Theo en Albert.















Ja die kop die kennen we volgens mij allemaal wel. Frank wou der weer eens leuk opstaan. Max merkt het gelukkig niet dat ie daar weer mee op de foto staat!















Nu dus klaar om met de Seneca te vliegen! Volledige naam is PA-34 Seneca V (is romeinse 5). Een vliegtuig met 2 turbocharged (!!) motoren van elke 220 PK en nog leren bekleding ook! Wat wil je nog meer. Om even het verschil te laten zien met mijn "vorige" vliegtuig(je) zie je eerst een TB-20 en daarna de Seneca. Zoek de verschillen, okee dat zal niet moeilijk zijn!

Om te beginnen de zijkant van de TB-20 vergeleken met de zijkant van de Seneca. Wat als eerst opvalt is natuurlijk de motor die op de vleugel zit i.p.v. op de neus. Daarnaast heeft de oplettende kijker ook gezien dat de TB-20 2 propellerbladen heeft terwijl de Seneca er 3 (per motor) heeft! Ook nog een verschil voor de geavanceerde kijker: De TB-20 heeft 2 deuren, een links en een rechts. Nou heeft de Seneca dat ook maar dan net ietsje anders! De Seneca heeft namelijk rechtsvoor een deur maar niet linksvoor. De linker deur zit namelijk achter. Zeg maar de passagiers-deur. Bij het instappen naar de "cockpit" stap dan ook rechts in.





























Hier zijn ze even ongeveer van voren vergeleken. Hier is ook goed te zien dat de Seneca 3 propellerbladen heeft. Wat toch iets speciaals heeft. Hier zie je ook goed hoe het er nou uitziet met 2 motoren aan de zijkant i.p.v. eentje op de neus. Toch wel een leuk gezicht hè! Als je goed kijkt kan je ook zien dat de deur die open staat bij de Seneca (aan de linker kant van het vliegtuig) ver naar achter zit. Dit is precies wat ik net vertelde.






























Even een luchtplaatje om te vergelijken. Mooi vliegtuig. Ook vliegend. Allebei trouwens hoor! Vind het beide mooie vliegtuigen. Alhoewel de Seneca toch wel wat meer heeft!




























En last but nog least: De cockpit. De omgeving waar wij elke dag in werken. Het ziet er bij de Seneca allemaal weer net wat geavanceerder uit. Dubbele gashendel (zwarte hendel) en wat meer metertjes waar je tijdens de vlucht op moet letten.































Voor zover een beetje de grootste verschillen. De verschillen die ik vooral merk zijn de cockpit-layout en de snelheden/procedures/checklisten die veranderen.

Geen opmerkingen: